@article{oai:uec.repo.nii.ac.jp:00010360, author = {松木, 利憲 and MATSUKI, Toshinori}, issue = {1}, journal = {電気通信大学紀要}, month = {Feb}, note = {電気通信大学の倫理・キャリア科目である1年次開講科目キャリア教育基礎および2年次開講科目キャリアデザインでは、学生にキャリアおよび自己理解などキャリア教育のテーマを踏まえた講義レポートの提出をさせている。提出したすべてのレポートに対し、独自システムを用いて個別のフィードバックを返す仕組みを構築している。2016年の改組後、文章の書き方への指導を強化し、フィードバックの量にも変化が起こった。この報告では、キャリア教育の低学年時科目でのフィードバックの状況と学生からの評価を記載する。, In this report, touch on the changes in student behavior and the evaluation of lectures by promoting Active-Learning in First-Year ethics/career education subject. In general, there are many cases where active learning such as PBL is introduced in career education subjects. PBL was introduced in the career education that were held in First-Year as a required subject of the University of Electro-Communications ethics/career education subjects. Along with the reorganization, Seminar for Career Education of the required subjects to Career Education Basic of the elective subjects, and promoted Active Learning through an increase in the number of lecture-style lectures from the content of PBL subjects. In the process of transitioning from compulsory courses to elective courses, will report on the effects on class evaluation caused by the promotion of Active Learning while amount of Active Learning time changes.}, pages = {59--66}, title = {キャリア教育におけるシステムを活用した講義レポートへの個別フィードバックの実施報告}, volume = {35}, year = {2023}, yomi = {マツキ, トシノリ} }